موشک‌های تاروس به اوکراین نخواهد رفت ادعای رسانه صهیونیستی: اکثر مسئولان اسرائیلی موافق توافق مبادله اسرا هستند ترکیه ناو هواپیمابر می‌سازد شلیک ۳۰ موشک به پایگاه میرون اسرائیل توسط حزب الله لبنان + فیلم (۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) نتانیاهو از صدور حکم بازداشتش وحشت زده است خودروی یک وزیر صهیونیست واژگون شد + فیلم زلنسکی: حداقل به هفت سامانه دفاع هوایی نیاز داریم حزب الله قادر است الجلیل را محو کند عربستان، اولین مقصد «بلینکن» رسانه عبری: عملیات رفح یک اشتباه است شیخ نعیم قاسم: جنگ باعث بازگشت شهرک نشینان نخواهد شد مخبر: ایران به دنبال روابط برد برد با کشورهاست مخبر: توسعه روابط با کشورهای آفریقایی راهبرد اساسی ایران است تحولات «غزه»، محور سفر وزیر خارجه ترکیه به ریاض روسیه: تمام رزمایش‌های ناتو را از نزدیک زیر نظر داریم لاپید: همه مقامات مسوول در زمان عملیات طوفان الاقصی باید استعفا دهند تظاهرات هزاران شهرک‌نشین علیه نتانیاهو در تل‌آویو ۲۷ فلسطینی در حمله به منازل فلسطینیان نوار غزه به شهادت رسیدند رسانه عبری: ویدئوی حماس زنده بودن ۲ اسیر در غزه را ثابت کرد حمله ترکیبی حزب‌الله به مقر فرماندهی نظامی صهیونیستی در شمال فلسطین اشغالی
سرخط خبرها

جزئیات بسته حمایت از کسب‌و‌کار‌های مجازی| وزیر ارتباطات: فروش فیلترشکن غیرمجاز است+ فیلم

  • کد خبر: ۱۳۰۲۷۹
  • ۲۷ مهر ۱۴۰۱ - ۱۱:۰۰
جزئیات بسته حمایت از کسب‌و‌کار‌های مجازی| وزیر ارتباطات: فروش فیلترشکن غیرمجاز است+ فیلم
وزیر ارتباطات گفت: بسته حمایتی از کسب و کار‌های مجازی از جمله معافیت‌های مالیاتی و ... آماده شده که در هفته آینده اعلام خواهد شد.

به گزارش شهرآرانیوز، عیسی زارع‌پور در حاشیه جلسه امروز هیئت دولت برنامه‌های دولت برای حمایت از کسب و کار‌های مجازی تشریح کرد و اظهار داشت: بسته حمایتی از کسب و کار‌های مجازی از جمله معافیت‌های مالیاتی و ... آماده شده که جزئیات آن در هفته آینده اعلام خواهد شد.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات توسعه اقتصاد دیجیتال و حمایت از کسب و کار‌های فضای مجازی را یکی از اولویت‌های دولت سیزدهم برشمرد و افزود: سال گذشته دولت جمعی از وزیران را در قالب کارگروه ویژه اقتصاد دیجیتال مامور برطرف کردن موانع سر راه توسعه اقتصاد دیجیتال در کشور کرد و مصوباتشان مانند مصوبات هیات وزیران است؛ هم اختیارات ریاست‌جمهور در قالب اصل ۱۲۷ و هم اختیارات هیات وزیران در قالب اصل ۱۳۸ به این کارگروه تفویض شده است.

وی خاطرنشان کرد: خوشحال هستم اعلام کنم روز گذشته این کارگروه در ششمین جلسه، مصوبه بسیار خوبی را برای حمایت از کسب و کار‌های فضای مجازی کشور مصوب کرد. این مصوبه از معافیت‌های مالیاتی برای کسب و کار‌هایی که در داخل کشور در بستر فضای مجازی فعالیت می‌کنند تا تسهیلات بانکی، تسهیل صدور مجوز، حمایت‌های تبلیغاتی و بند‌های گوناگون که در قالب ۱۵ ماده روز گذشته - ۲۶ مهر-  به تصویب رسید و بعد از ابلاغ رسمی در یک نشست خبری جزئیات آن اعلام می‌شود. با اجرای این بسته حمایتی که در موضوعات مختلف است، جان تازه‌ای در کسب و کار‌های مجازی کشور دمیده و بخش زیادی از نگرانی‌های آن‌ها برطرف می‌شود.

زارع‌پور همچنین با تاکید بر اینکه در یک ماه گذشته به‌هیچ وجه اینترنت سراسری قطع نشده بود و محدودیت‌های مقطعی اعمال شده و خسارت مشترکین جبران می‌شود، اظهار داشت: چند روز است که محدودیت‌ها به جز در مورد دو پلتفرم که بنا به تصمیم نهاد‌های امنیتی بسته است، برداشته شده و تصمیم درباره ادامه فعالیت این دو نیز در مجموعه متولی کار انجام می‌شود که وزیر ارتباطات عضوی از آن است. حتی در مورد ارایه‌دهندگان خدمات ماهواره‌ای نیز اعلام کردیم که از فعالیت شرکتی که قواعد جمهوری اسلامی و قواعد بین المللی را بپذیرد، استقبال می‌کنیم.

وی درباره محدودیت شبکه‌های اجتماعی و اینکه آیا فروش فیلترشکن مجاز است یا خیر گفت: همانطور که بار‌ها کارشناسان اعلام کردند استفاده از ابزار‌های موسوم به فیلترشکن حتما آسیب‌پذیری جدی برای دستگاه‌ها و گوشی‌ها و لپ تاپ‌ها و رایانه اینگونه ادوات دارد، زیرا راه رخنه هکر‌ها را به گوشی‌های مردم‌تسهیل می‌کند؛ به عنوان کارشناس توصیه این است مردم تا جایی که می‌توانند، از این ابزار‌ها استفاده نکنند.

وزیر ارتباطات با طرح این سوال که آیا استفاده از فروش فیلترشکن و کسب درآمد از آن مجاز است یا نه، اظهار داشت: باید گفت که فروش فیلترشکن غیرمجاز است، اما متاسفانه جرم انگاری نشده است؛ البته تلاش‌هایی صورت می‌گیرد که جرم انگاری شود البته این جزو وظایف من نیست و نهاد‌های مربوطه باید دنبال کنند، اما استفاده از این‌ها با ایجاد نا امنی در ادوات و ابزار‌ها همراه می‌شود.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->